plane

Jak mierzyć działania PR?

Pytanie to zrodziło się równo z narodzinami branży public relations i do dziś eksperci mają problem z udzieleniem na nie jasnej odpowiedzi. Nasz CEO, Łukasz Wilczyński podjął się tego zadania, a esencję jego pracy zamknęliśmy w formie artykułu. To kompendium wiedzy na temat mierzalności działań PR, utworzone na podstawie wielu lat doświadczeń, fachowej literatury i badań naukowych.

Artykuł na temat mierzalności działań PR

Czytając nasz artykuł dowiesz się:

  • jak efektywnie określać cele działań PR?
  • jakie wskaźniki ilościowe i jakościowe stosować w działaniach e-PR?
  • jakie modele analizy kanałów digital są najbardziej efektywne?
  • które narzędzia monitoringu i analizy są najbardziej skuteczne w kanałach cyfrowych?

O czym należy pamiętać:

  • Cele stawiane przed PRem powinny być zawsze połączone z celami biznesowymi danej organizacji.
  • Tak jak nie ma jednej uniwersalnej recepty na sukces, tak nie ma uniwersalnych mierników.
  • KPI to mierniki, czyli wartości, które nie są gotową odpowiedzią, ale właśnie wskaźnikiem, który ma posłużyć do sformułowania odpowiedzi.
  • Mierzalność to proces/badanie, który wymaga porównywania wyników z innym (z konkurencją, czy może z własnymi działaniami w czasie).

Jeśli chcesz poznać skuteczne metody mierzalności i wyznaczania celów działań PR, pobierz bezpłatnie nasz artykuł.

Podziel się wiedzą z innymi!