plane

Social Media i Digital

close

Strategia komunikacji

Media społecznościowe znacznie zmieniły jakość i sposoby komunikacji marek z Klientami. Otworzyły wiele miejsc, w których Klienci szukają kontaktu z marką, równocześnie niezwykle skracając oczekiwany czas odpowiedzi.

Wbrew pozorom spójna komunikacja w mediach społecznościowych nie jest łatwa. Wybór platform, jakie są dostępne, decyzja o obecności na nich (bądź rezygnacji
z niej), przyjęcie określonego kierunku komunikacyjnego i utrzymanie spójności przekazywanych informacji nie są łatwe, choćby ze względu na mnogość serwisów, ciągłe zmiany, jakie w nich zachodzą, czy też zróżnicowanie grup docelowych.

Budując strategię komunikacji szukamy najbardziej optymalnych dróg dotarcia do odbiorców – nie zawsze obecność Marki na Facebooku jest najlepszym rozwiązaniem, a decyzja o byciu „wszędzie” najczęściej w szybkim tempie niesie ze sobą frustrację ze względu na brak czasu na efektywną komunikację na 10, czy 15 platformach. Stąd w przygotowanym przez nas dokumencie i planie postępowania Klienci znajdują precyzyjnie wytypowane kanały, wraz z kierunkami i rodzajami działań ściśle powiązanymi z oczekiwanymi przez nich celami, tak, by za kilka miesięcy widzieli realne, mierzalne efekty swoich działań.  

close

Zarządzanie społecznościami

Decyzja o obecności w mediach społecznościowych to dopiero początek drogi. Brak spójnej komunikacji, brak ciekawej treści, tzw. „lol content”, czy też stała reklama swoich produktów nie przyniosą efektów w postaci realizacji określonych celów.

My dbamy o to, by Klient od początku wiedział w jakim kierunku pokierujemy jego komunikacją i jak będziemy skutecznie budować społeczność wokół jego marki. Zapewniamy spójność w każdym z odpowiednio dobranych kanałów – niezależnie, czy będzie to Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, YouTube, LinkedIn, czy też któryś z młodych serwisów, takich jak Snapchat. Z kolei pomiędzy nimi nasza komunikacja nieodmiennie wytwarza synergię. Zamiast nadawać – rozmawiamy z użytkownikami, dbając o ich:

  • Angażowanie:
    • ciekawe treści, zachęcające do komentowania i dzielenia się,
    • konkursy,
    • różnego typu aplikacje quizowe i wspierające
  • Intrygowanie
  • Informowanie i edukację (także poprzez tworzenie ciekawych treści np. na blogu firmowym, czy specjalnych, udostępnianych artykułów)
  • Stałe wsparcie w postaci odpowiedzi na pytania i wątpliwości

Mamy także doświadczenie w zarządzaniu reklamami w serwisach społecznościowych – przygotowujemy zarówno niewielkie akcje (np. na Facebooku), jak
i wielotysięczne kampanie, obejmujące różne platformy, budowane wraz z media plannerami i domem mediowym.

 

Nasi Klienci mają nie tylko zapewnione zarządzanie społecznościami w warstwie treści i grafiki/video, ale także opiekę prawno-merytoryczną. Mając na uwadze zróżnicowane regulaminy poszczególnych serwisów, a także obowiązujące w Polsce prawo, przygotowujemy odpowiednie regulaminy do zabaw i konkursów, pozyskujemy zezwolenia, zarządzamy danymi.

close

Zarządzanie kryzysowe

Zarządzanie kryzysowe powinno być częścią każdej strategii komunikacji w mediach społecznościowych. Jednak nawet jeśli w dokumencie zostały zapisane odpowiednie procedury, to często emocje, jakie pojawiają się podczas kryzysu i konieczność dość szybkiej reakcji, sprawiają, że osoby z małym doświadczeniem w zarządzaniu społecznościami, nie radzą sobie.

Na takie sytuacje mamy przygotowaną specjalną ofertę wsparcia na wypadek kryzysu:

  • Opracowanie scenariuszy kryzysowych (znacznie dokładniejszych niż standardowe procedury w strategiach, zawierające określone komunikaty, ton rozmowy, reakcje w przypadku osób, które przekraczają określone granice prawne i obyczajowe)
  • Warsztaty (działanie pod presją czasową)
  • Wsparcie w czasie kryzysu (dedykowany konsultant, który przygotowuje wszystkie, bądź określoną część odpowiedzi, pomaga wyciszyć emocje na publicznych kanałach, jest w stałym kontakcie z administratorami mediów społecznościowych i osobami decyzyjnymi w firmie).
close

Strony www

Strona internetowa to podstawa funkcjonowania każdej firmy w internecie. To nie tylko wizytówka i źródło podstawowych informacji dla klientów, ale także pierwszy
i w pełni zarządzany kanał komunikacji z każdą ważną grupą odbiorców. To także możliwość kreowania dokładnie takiego wizerunku, na jakim nam zależy.

O jakości i skuteczności strony nie decyduje tylko grafika, jednak jej rola jest bardzo istotna. Z tego względu naszą pracę z Klientami zaczynami od poznania ich preferencji estetycznych, by nie tylko „mieli” stronę, ale by naprawdę się im podobała.

W kolejnych krokach szukamy optymalnych rozwiązań w zakresie układu treści i grafiki, tak by całość nie tylko spełniała rolę informacyjną, ale także była przyjazna dla użytkowników i pozwalała im łatwo poruszać się po przygotowanym serwisie, realizując przy tym założone cele (np. sprzedażowe, wizerunkowe, bądź edukacyjne). Pamiętamy też o takich kwestiach jak responsywność, czy specyficzne ułatwienia na stronie w przypadku osób starszych, bądź niepełnosprawnych, mających określone oczekiwania względem serwisów, na które trafiają.

Ostatnim krokiem jest praca nad treścią, która będzie zawarta na stronie – przyjemną w odbiorze, łatwo przyswajalną na każdym urządzeniu i dobrze indeksowalną
w wyszukiwarkach.

close

Aplikacje

Popularność smartfonów i coraz niższa cena mobilnego internetu znacznie zmieniła oczekiwania użytkowników. Szczególnie młodemu pokoleniu trudno już sobie wyobrazić telefon bez dziesiątków aplikacji, które znacznie ułatwiają korzystanie z treści i danych zawartych w internecie, bądź przechowywanych w chmurze.

Odpowiednio dobrana i przygotowana, a potem wypromowana aplikacja może stać się podstawą do zagospodarowania niszy, albo zdobycia przewagi konkurencyjnej.

Pierwszym etapem pracy z Klientem jest zawsze analiza pomysłu. Czy dana aplikacja rzeczywiście jest potrzebna docelowym Klientom? Co zmieni względem obecnej sytuacji – czy np. ułatwi im mobilne korzystanie z serwisu/umożliwi, bądź ułatwi zamówienia/zapewni większe bezpieczeństwo niż korzystanie przez stronę? Czy będzie na tyle przydatna, by użytkownicy chcieli ją instalować i z niej korzystać?

W następnym krokach, wraz z naszymi Partnerami, skupiamy się na jej użyteczności, grafice, odpowiednich treściach. I testujemy – bo mamy świadomość, że często nie jest problemem uzyskać pozorny akcept (na zasadzie – „działa”), ale znacznie trudniej jest przewidzieć różne scenariusze i poszukać takich rozwiązań, które sprawdzą się na różnych polach i w różnych grupach docelowych.